Wednesday, 17 August 2016

ohhh abc & cendoi

Assalamualaikum.. hai diary.. :P

semalam jalan-jalan petang dengan en.suami.. die melayan kerenah isterinya ni nak sangat makan abc. kami naik motor pusing2 kawasan kampung. terjumpa la satu kedai dekat dengan jalan besar ni...

kami pun duduk dan oder abc untuk sy dan cendol utk en.suami. walaupun die tengah diet tapi terpaksa la mengelat jap sehari. huhu siap pakej en.suami tambah oder mee kari lagi ha.. sy ambil kuih cakoi (sebab assume kuih ni lembut2 boleh kunyah. gigi sakit sebab baru tukar getah).

part yang sedih dan mengecewakannya bila sampai je oder kami... emmm abc dgn cendol xde ais sangat. boleh dikatakan 80% air 20% ais. itupn blend x hancur. kecewa. tapi kami makan je... kami diam menyepi menikmati airrr kami. tiba-tiba en.suami cakap "....ليس بالسلج" (btol x ejaan sy tu??) huhu.. disebabkan akak yang buat air tu ada dekat dengan kami, en.husband ckp b.arab untuk cover luahan die tu. hahahaha rase klakar plk waktu tu.. hehe tp sy reply jgk la walaupun b.arab dh tunggang langgang. "emm.. aah... الماء فقط". lepastu kami pun diam..

selesai bayar dan dalam perjalanan balik kami pun luah dan buat sedikit perbandingan dengan kedai-kedai yang kami biasa pergi. kitorang ni lebih kurang macam food hunter la jgk. kah! tapi in the end, conclusionnya tak pe la bang.. harini Allah takdirkan rezeki untuk orang tu..

tambahan: sebenarnya dah banyak kali en.suami ckp b.a bile nk meluah atau komplen. tp mostly sy cuma dengar je sebab paham tp x reti nak respon balik dalam bahasa tu.. huhuhu kemana ilmu yang kau pelajari selama bertahun2 kimahhhhh!! hihihih terkubur.

No comments:

Post a Comment