Assalamualaikum... hari ini terdetik nak share kisah mula2 sy nk pakai braces.
Sebenarnya niat nak pakai pendakap gigi dah lama.. lama sangat3. dari zaman study kat USIM dulu lagi.. tapi dulu x kerja, xde income sendiri. harapkan pinjaman je memang cukup2 blanje makan dgn bayar study je.. bestfrend gn boyfrend (skrng dh jd suami :P ) waktu tu ckp ''tak pyah la kimah ko nk pkai braces tu.. gigi ko dh elok''. tiap kali cakap nak pergi buat gigi mesti ad yang cakap cmtu.. so hold dlu niat lagipun xde duit kan.....
Alkisah gigi sy ni sebenarnye....... bertindih2. bertindan2. berebut2 nk keluar tumbuh. huhu.. gigi taring nahhh terpacak dua butir kt bahagian graham atas. gigi kapak depan senget. gigi bawah je tersusun cantik comel2. hehehe disebabkan gigi ni x berapa kemas. so, bila bergambar konfirmmmm tutup mlut. walaupun dipaksa selfie gn kawan2 buat muka comel, or senyum macam mana sekalipun memang tak nakkk senyum. (ingat lagi dulu aby sokmo paksa2 suruh senyum. bkn x nak tp ak malu weyyyyy). dan, muka ni jarang senyum dgn orang. series je... paling senyum lebar pn tetap tutup mulut. xde ghenyih sampai nampak gigi. dan... level confident pn kurang. esp in public..... emmmmm.....
Beberapa tahun lepas hbis belajar, dalam 4 atau 5 tahun camtu.. sy pn dah kerja. waktu tu kerja sebagai manager butik. income dh ada. husband (dlu boyfrend) ajak bertunang. eksited!!hee.. tp malu sebab gigi x beratur. huhu dipendekkan cerita kitorang pn bertunang. anddddd seminggu lepas bertunang terus sy pergi cari klinik gigi swasta yang doc nye perempuan. Teros masuk klinik jumpa doc dan set apoinment utk pkai pendakap!!! waktu tu memang kekuatan dan keberanian tu dtg dengan sendiri. huhu dh la first jumpa teros buat acuan, teros gigih g buat x-ray. ha!! semangat nak lawo.
nanti sambung cerita lagi ye..
tambahan : kenapa sy cari klinik dokter perempuan? sebab sy malu gigi ni diterjah dan dilihat oleh doc lelaki. hihihi alhamdulillah.... jumpa dr.Farhana
No comments:
Post a Comment